tisdag, mars 11, 2008

Pappabesök och påskmatsplaner

Pappa ringde förut. Han är påväg ner till Göteborg för att hälsa på syster ett tag. På hemvägen skulle han svänga förbi här. Nu befann han sig i Gävle och tänkte köra förbi här med sylt och annat som mamma skickat med. (Det blir det andra "oväntade" besöket jag fått av min fader sedan jag flyttade till Stockholm.)

Annars försöker jag läsa i en miljon olika juridikböcker känns det som. Det känns inte direkt som att något klarnar heller. Just nu läser jag introduktion till straffrätten. Förvisso intressant, men förmodligen inte det jag bör ägna mest energi åt.

Påskmatsplanerandet är i full gång i mitt huvud idag. Eftersom matkassan redan nu är på oroväckande låg nivå lär det inte bli några extravaganser. Men något gott måste man ju ändå unna sig. Min käre sambo fnös åt mig när jag började prata prinskorv och skinka och tyckte med bestämdhet att det var julmat. Så vi satsar nog på sill och ägg. Möjligen lax i någon form. Och så en för mig, helt ny erfarenhet, svampar på ängen. Bara för att det lät så roligt.

Det är grått, kyligt och blåsigt i Stockholm idag. Jag är tacksam för min hemmastudiedag idag så jag slipper vistas utomhus mer än nödvändigt.

1 kommentar:

Kim sa...

YAY! Jag vet inte än om jag kommer att fira påsk ensam eller inte, men hur jag än firar ska jag också göra svampar på ängen.