onsdag, mars 05, 2008

Soppor, grytor och gratis kultur

Idag är det matlagning som gäller hemma i mitt kök. Jag har gjort potatis och purjolökssoppa och en indisk linsgryta. Till middag blir det dock något helt annat, curry Mandalay. Mums, hoppas jag.

Dagen inleddes med lägenhetsprat. (Tänk om det skulle gå att köpa en. Vilken otrolig lättnad.) Sedan fortsatte det med tentaövning och en lektion över samtalets olika konster. Nu alltså matlagning.

Igår var vi ute och spelade biljard i några timmar. Jag tror faktiskt att jag börjar bli lite bättre. Tjoho!

I måndags var det gratiskultur i form av filmen Into the wild. Som alla förövrigt måste se. Den var superbra och jag grät som ett litet barn.

Imorgon är det kulturhuset och Charlie Chaplin-utställning som gäller. På fredag, eventuellt en feministfestival och mitt första besök på 44:an. Vi får se vad som händer.

Lev och må vänner.

Inga kommentarer: