tisdag, maj 05, 2009

Fotografier av våren

Vi har spenderat en stor del av helgen utomhus. Fotograferat, flanerat, fikat och filosoferat. Kungsträdgården var underbart fin i sin rosa körsbärsblomsskrud. Djurgården bjöd på ett mystiskt träd och Långholmen hade utmärkta bänkar med trevlig utsikt. Söndagen hälsade vi på en granne och satt på hans balkong och åt jordgubbar med grädde och drack te. Sedan fick vi spotify och nu lyssnar jag på Lisa Ekdahls nya skiva. I like it.

Den här veckan är full av jobb, skola och hemtentaskrivning, men det gör ingenting alls för det är vår nu och jag är glad. Dessutom får jag snart åka till Italien och se Venedig. Och på fredag fyller J år. Hoppsan hejsan.

Jag glömde nästan berätta om vårt teaterbesök. Vi såg Medealand på Elverket. Äntligen. Den var bra, en gripande tolkning av Medea och den säger en del om hur starka och svaga vi är. Tycker jag i alla fall.





Inga kommentarer: