onsdag, maj 13, 2009

Sedan sist

I lördags spelade vi frisbeegolf i 3 timmar med P och F. Det var kul. Att det sedan var ute i skogen och rätt folktomt gjorde sitt till. Soliga dagar är det inte direkt folktomt ute i parker eller på promenadstråken. Men på frisbeegolfbanan i Flemingsberg kan man ge näring åt sin inre eremit. Bra att veta.

Nåja, själva golfandet gick inte sådär toppenbra för min del. Efter att jag kommit toksist åkte vi hemåt. Pojkarna fixade en god middag medan jag satt i telefon. Lyx. Vi drack vin, gin och tonic och somliga en hel del whisky. Sedan lyssnade vi på musik via Spotify. Eftersom vi har väldigt olika musiksmak slutade det med att vi nostalgispelade låtar som vi gillat när vi var mindre. Vips var klocken tre och gästerna gick hem.

Söndagen spenderade vi i soffan framför The Wire som fortfarande är den bästa serien. Framåt eftermiddagen tog jag tag i min hemtenta och skrev klart den.

Annars har det inte hänt mycket i veckan. Har jobbat, gått på föreläsning, läst lite, kramats och lagat grytor. Ikväll blir det biljard med U, sedan hem och se Copa del Rey-finalen. Imorgon promenad med L, skola, biljard med L (måste ta upp biljarden så jag inte glömmer allt jag lärt mig) och på kvällen kommer mor och syster. På fredag åker vi till Venedig!

And I luv it som Young Jeezy skulle ha sagt.

Inga kommentarer: