tisdag, maj 14, 2013

Kvällspigg bebis

Borde ha förstått att det inte var någon bra idé att låta bebisen sova precis hur länge han ville när han somnade vid kvart i fem i eftermiddags. Men hur fel känns det inte att väcka en sån liten som ligger och snarkar sött?

När jag väl plockade upp honom fyrtiofem minuter senare då han vaknat somnade han ytterligare en halvtimme på min mage. Då hade jag verkligen ingen lust att väcka honom. Nu har jag skickat pappan på läggningsuppdrag efter ytterligare en dag med kasst intag av kvällsgröt. Nåja, ska till BVC nästa vecka och prata igenom det här med att mat och sluta amma. Känns fint.

Efter två avsnitt av The Killing är det nu dags för mig att försöka sova några timmar innan den minsta familjemedlemmen vaknar pigg alldeles, alldeles för tidigt.

Inga kommentarer: