torsdag, juli 30, 2009

Konditori Lyran

Idag tog vi oss själva i kragen och genomförde den (enligt mig) rätt långa promenaden till Bredäng och konditori Lyran. Det var mödan värt. Nästan framme mötte vi upp U och det var kul att träffa henne igen. Sommartider blir det lite si och så med att hinna träffa alla vänner. Väl framme möttes vi av ett gult hus med ett torn. Väldigt käckt. Vi åt lunch ute på balkongen och njöt av den fina utsikten över Mälaren. Efter maten flyttade vi inomhus för fika då det började blåsa tokkallt.

Det var rätt dyrt, men vi kommer säkert att gå tillbaka någongång. Det var väldigt charmigt och fikat var gott.



Annars har vi missat en tvättid, gjort och ätit pastasallad (med underbara fetaostfyllda oliver), suttit på balkongen, hämtat ut vår splitternya minidator och installerat skype på den så att J kan videochatta och ringa hem till mig då och då under hösten och säga att han saknar mig och så. Datorn är förövrigt så söt så det finns inte. Jag tänkte att den skulle vara liten men det var otroligt mycket mindre än så.

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och slötitta på tv en stund innan jag stupar i säng. Sov gott världen. Särskilt alla jag tycker om.

Over and out.

Inga kommentarer: