tisdag, januari 27, 2009

Barnavårdsutredningar, journalanteckningar och utredningsstrategier

Det är mycket med skolan nu. Idag och imorgon har jag inga lektioner men mängder med litteratur att läsa, samt individuella uppgifter att skriva. Som om inte det räcker till tyckte jag imorse att det var dags för lite vanligt hederligt hushållsarbete. Sagt och gjort diskade jag undan frukosten och satte på en mängd olika kastruller fulla med bönor. Kidneybönor, black eyebönor och elefantbönor. Helt i stil med min förvirrade personlighet lyckades jag glömma bort alla dessa kastruller när jag gick till ett annat rum för att ringa min bank och reda ut diverse oklarheter kring ett mystiskt autogiromedgivande. När jag blivit hänvisad runt ett tag för att slutligen inte riktigt få något besked på min fråga vandrade jag ut i köket igen. Vad möter mig där om inte tre stormkokande kastruller. Det var ett hav av vatten och skum på spisen. Bönorna klarade sig dock och ligger nu förpackade och klara i frysen.

Efter att ha pratat med en kurskamrat på förmiddagen som ringde i halv panik om vår individuella uppgift konstaterade jag mer eller mindre att jag inte heller hade någon aning om vad den innebär. Efter en kvart hade vi iaf på något sätt lyckats lugna varandra och jag kunde återgå till min läsning igen. Sedan är det mer eller mindre vad jag gjort hela dagen.

Hann prata med L en stund och vi bestämde att vi skulle gå ut på stan efter lunch imorgon och dra omkring lite. Bara för att komma hemifrån en stund. Sedan fick jag recept på hennes supergoda linsgryta, så ikväll blir det god mat. För mig åtminstone, J jobbar sent för han har munta på fredag och hade ingen aning om när han skulle komma hem.

Inga kommentarer: