söndag, januari 25, 2009

Vegetarisk buffé och pianomusik




Hemma och hemma. Same, same but different.

Dagens länge efterlängtade shoppingtur blev tämligen misslyckad. Av de tröjor, kjolar, klänningar och byxor jag tänkt inhandla blev det just ingenting. Tack och lov hittade jag två par skor som jag köpte, ett par rödorangea och ett par bruna, annars hade mitt humör inte varit att leka med.

Tyvärr glömde jag köpa bläckpatron som jag planerat för att kunna kopiera tidigare nämnda kurslitteratur, åtminstone valda delar av den. On the plus side, jag är iaf laglydig och kopierar inte böcker.

Nåja, efter shoppingen mötte vi upp min kompis U på centralen och sedan tog vi oss till Östermalmstorg. Där, ovanpå saluhallen, ligger en alldeles fantastiskt mysig restaurang. Örtagården. Örtagården serverar en makalös vegetarisk buffé till priset av 125 kronor. Det fanns mängder av varm mat, mängder av olika sallader, samt ost, kex, frukt, äppelpaj med vaniljsås och glass till efterrätt. Vår överdådiga måltid ackompanjerades av en gammal herre som satt vid ett piano och spelade vacker musik. Allt detta i gamla, lite slitna, men ack så charmiga lokaler. Hit ämnar jag gå fler gånger.

Efter middagen åkte vi hem, såg lite av sexans Chuckmaraton för att sedan se slutet på Eternal sunshine of the spotless mind. Jag tycker verkligen om den filmen. Jag vill se hela igen. Helst nu.

U har åkt hem för idag, jag sitter i soffan under täcket och väntar på att J ska komma och krypa ner så vi kan se Trailer park boys och vara uppe hela natten. Vi får väl se hur länge den planen håller.

Inga kommentarer: