fredag, januari 23, 2009

Sakta, sakta kommer luften tillbaka igen

Idag har jag och L spenderat i skolans bibliotek, en gammal gymnastiksal från den tiden vår skola var läroverk för flickor. Jag lyckades inte vara särdeles produktiv men jag läste iaf några rader kurslitteratur och lånade tre böcker att ha dåligt samvete för att jag inte läser i helgen innan de ska lämnas åter på måndag igen.

Efter att vi kopierat en massa nyttig text så vandrade vi Sveavägen ner i jakt på någonstans att äta. Där hittade vi en billig (60 kronor får väl ändå räknas som billigt idag?) lunchbuffe på en kinarestaurang. Förvånansvärt dock vad lite man får äta när man bestämt sig för att vara vegetarian. Nåja, jag står mig nog på ris, risnudlar, stekta grönsaker och vårrullar ett tag, men ändå. jag måste erkänna att jag blev aningen sugen på kyckling.

Vårterminen går i höstens tecken och ser ut att bli tuff, tuff, tuff. Jag tror dock att det kommer bli roligare för vi kommer läsa en massa intressanta kurser. Även om jag såklart dagligen tvivlar på att jag kommer fixa det.

Sedan vårt köp av Cinemateketkort har vi varit på två föreställningar. Det kommer nog bli många fler.

Den nya lägenheten är fantastisk och jag trivs hur bra som helst. Det gör vi båda. Den är alldeles perfekt för oss och jag vill aldrig flytta ifrån området.

Igår slank vi in på ett av våra favoritcaféer och åt deras supergoda sallader innan vi såg Rosselinifilm på Cinemateket för att sedan skynda hem till sista avsnittet av De halvt dolda. Gardells miniserie för SVT. Fantastiskt bra och otroligt gripande. Jag har sällan gråtit så mycket till någon svensk serie, eller till något överhuvudtaget.

Nu är det dags att ta itu med lite mer kurslitteratur innan fredagskvällen infinner sig och det är dags att ta helg.

Inga kommentarer: