lördag, mars 07, 2009

Curry från min nya kokbok

Mamma har varit här och hälsat på i två dagar. Jättekul att få visa henne vår nya fina lägenhet, prata med henne ansikte mot ansikte istället för i telefon och bara gå omkring på stan och shoppa lite. Förutom diverse saker hon köpte till hemmet så hjälpte hon mig även att baka bröd. Mycket uppskattat, inte minst av mannen i hushållet.

Igårkväll efter att jag vinkat av mamma vid flygbussarna mötte jag upp U på centralen. Hon följde med hem och käkade indisk takeout med oss, innan vi såg Let´s dance.

Idag har vi inte gjort mycket alls. Hade stora planer på Moderna och lite stadsvandring men det blev inget med det. Kanske imorgon. Istället har vi legat i soffan och kramats större delen av dagen. Till middag har vi gjort curry med grönsaker. Det blev gott, men inte riktigt lika gott som det luktade. Nåja, man kan inte lyckas perfekt alla gånger.

På onsdag är det tenta och jag förtränger.

Inga kommentarer: