måndag, mars 30, 2009

Huslig

Idag har jag bakat tre sorters bröd, ett med ost på, ett med morot och solrösfrön i och så linfrötekakor. Tekakorna blev supergoda, de andra vet jag inte riktigt. Får nog jobba på dom lite.

Nu lagar jag mat för fulla muggar. Har precis färdigställt en gul linssoppa med gurkmeja, spiskummin, vitlök och chilipeppar. På spisen puttrar en grön linsgryta med både purjo och gul lök och som pricken över i, palsternacka.

Jag vet inte om jag är klar. Hade tänkt baka hastbullar och göra en gryta med grönsaker och röd curry också innan jag slutar för dagen. Vi får se om jag tar mig tid till det. Först måste jag i alla fall ringa mamma och fråga om recept.

Imorgon ska jag träffa L en sväng, vi ska promenera. Kul, det var länge sedan vi sågs eftersom vår förra planerade träff blev inställd och jag mest har jobbat de senaste veckorna.

Helgen var bra, shoppade med U i lördags. Sedan mötte J upp oss och vi åkte hem till U och A och gjorde pizza. Sedan blev det Robinson och landslagsfotboll.

J och jag har lovat oss själva att vi inte ska se Robinson i helgen. Vi ska ha en fransk dag istället, äta franskt, dricka franskt, se på fransk film och klä oss franskt (det sista la jag bara till nu, men man vet aldrig, kanske kan bli nåt!).

Annars så planerar jag och syster en resa i maj. Vart är inte spikat än, men jag ser redan fram emot den hur mycket som helst. Systersemestrar är aldrig fel. Nu plingar det i köket, bäst att rusa.

Inga kommentarer: