fredag, mars 20, 2009

Tulpaner och te

I måndags kom jag hem från den efterlängtade visiten i hembygden. Sedan dess har det bara varit jobb, jobb och åter jobb som gällt. Tisdag, onsdag och torsdag har jag suttit i telefon och varit trevlig mot människor. Idag är jag ledig och det ska firas med att jag och L ska promenera runt på Söder och ta en fika. Ikväll ska jag och J gå på Cinemateket och se ytterligare en Truffautfilm. Nice. Det jobbiga blir att laga middag när man kommer hem sen vid halv nio eller så. Igår käkade vi middag tio. Oj, oj, oj vad min mage var hungrig vid det laget. Så kan det gå.

Igår när jag kom hem från jobbet gick jag förbi en liten lokal butik som säljer te och tänkte att jag skulle hitta något gott. Kom därifrån med tre stycken nya sorter. Nu blir det te för hela slanten. I förrgår köpte jag dessutom tulpaner till köksbordet så det skulle se lite hemtrevligt ut så jag passade på att fotografera mina fynd.



Annars undrar jag när jag ska ta tag i läsandet inför den här kursen som jag knappt hunnit gå på för att jag jobbat och när jag ska få det till att bli att köpa jord och plantera paprikafrön. Det är mycket nu.

Imorgon ska vi gå på Moderna (tror jag) och göra auberginedip. Det är ungefär vad vi har planerat. Känns alldeles lagom faktiskt.

Inga kommentarer: