torsdag, mars 26, 2009

I skuggan av värmen

Har haft en dag där jag inte gjort särskilt mycket. Somnade på soffan ett tag och hade en sån där jobbig dröm igen. Att jag vaknar men inte kan öppna ögonen eller röra på mig och hör hur någon annan är i lägenheten. Nu kunde jag svära att någon var här inne och använde toaletten. Jag hörde hur det spolade och sedan kände jag dennes närvaro ovanför mig. Väldigt verkligt, väldigt obehagligt. Nåväl, sedan vaknade jag och var ensam. Slutet gott allting gott.

Bio ikväll ska bli kul. Imorgon och lördag blir det nog Cinemateket, Truffauts sista film visas imorgon. Spännande.

Igår firade vi lönen genom att shoppa litegrann. J köpte två par jeans och jag köpte några t-shirts från HM. Åhléns hade halva reapriset på kvarvarande bokrea, så innan jag mötte upp J köpte jag två böcker för 49 kr. Kul. Efter all shopping vandrade vi till Gamla stan och fikade på vårt första Stockholmsfik. Sedan gick vi vidare mot Mariatorget, handlade middagsingredienser, åkte hem och lagade middag. Som inmundigades efter nio. Alldeles för sent enligt min mage.

Sayonara friends. Dags att försöka bli gorgeous för min baby. (I alla fall mindre sunkig)

Inga kommentarer: