söndag, augusti 26, 2007

Fem dagar som stockholmare

Imorgon börjar allvaret. Efter fem dagar av lallande. Vi har åkt runt i stan och tittat, till Ikea och handlat, letat och hittat (tack och lov!) min skola, gått och tittat där J ska jobba, åkt buss till mataffärer osv. Listan kan göras lång. Imorgon är det dock dags, min första skoldag. Egentligen är det väl inte så allvarligt, tre timmar av introduktion, men ändå.

Mitt nya liv i Stockholm börjar.

Fortfarande hittar jag ingenstans och känner mig allmänt vilsen. Men det blir säkert bra tillslut. Vi har i alla fall fått till det rätt mysigt i lägenheten, dessutom lyckats komma sams om en del av möblerna vi vill ha sen. Still a long way to go, but it's better than nothing. =)

Idag har vi haft tvätttid för första gången och så har vi sett Karro vinna. Sen gick vi till affären för att handla chips innan La Liga och blev dyngsura på hemvägen av det första Stockholmsreget. (Inte i Stockholms historia då, men i vår Stockholmshistoria.)

Inga kommentarer: