torsdag, augusti 30, 2007

Grupparbeten och avancerade fiskar

Mina klasskamrater. Några verkar trevliga och bra. Några verkar mindre bra.

"Jag tycker om att fiska. Men inte såna där avancerade fiskar, utan abborre, gädda och sånt."

Well then, nu vet vi. Inga avancerade fiskar här alltså.

Grupparbetet kommer bli påfrestande. Mest för att ingen har direkt erfarenhet av att skriva sånt innan och för att människan med minst att tillföra verkar ha självutnämnt sig till ledare. Yeeha!

Nåja, jag ska göra mitt och se till att klara det bra. Sedan blir det förhoppningsvis nya grupper i nästa kurs.

Trött ikväll. Imorgon blir det dessutom ingen sovmorgon som jag planerat utan upp klockan sju för att vara i skolan klockan nio. Helg är det i alla fall och det ska bli superskönt. Mysiga förmiddagar i sängen, vår inplanerade shoppingtur och sedan kanske ett besök på Cinemateket, känns som att det är dags för det nu. Jag röstar dock för många kramar och mycket hångel i helgen för att ladda upp inför kommande vecka, som lär bli hektisk för både J och mig.

Vi fick vår första DN idag. Häftigt va?

Inga kommentarer: