måndag, augusti 27, 2007

Rädda världen och sånt

Första skoldagen inleddes med körsång och avslutades med löfte om lekar. Vad säger man om det?

25 av de 28 närvarande idag ville:

1. Rädda världen
2. Jobba med människor
3. Både rädda världen och jobba med människor

Jag tillhörde en av de tre som lite förläget (för egen del eller för andras förtäljer inte historien) svarade, "vet inte riktigt" på frågan varför vi vill utbilda oss till socionomer.

J ligger och sjunger Kanye West låtar. Håhåjaja. Jag ämnar göra som Ludde och bära min kudde ända från vardagsrummet till sovrummet så jag orkar gå upp och leka imorgon. Tidigt dessutom.

Förutom att alla som pratade med oss idag sa att de aldrig ångrat sitt yrkesval, vilket oundvikligen skapar en olustig känsla hos mig, så verkade det mesta bra. I shall overcome.

Sovdags.

Inga kommentarer: