söndag, augusti 19, 2007

Mormorsamtal

Nu har hon vaknat igen. The evil bitch monster from hell.

Mormor: Ja, ni får väl aldrig någon bättre ekonomi.
Jag: Nja, det blir ju några år med mindre pengar.
Mormor: Ni får väl försöka nöja er med lite mindre komfort.
Jag: Jo, det går nog bra.
Mormor: Ja, det får ju gå. Vissa år får man ju ha det så, tyvärr.
Jag: Mmm.
Mormor: Eller det är ju inte tyvärr, så är det ju bara.
Jag: Jo...

Efter ytterligare några minuter.

- Hips vips så är det slut med det där också och så ska du flytta igen.

Och ännu några.

Mormor: Du har varit på många ställen.
Jag: Jo, men det är ju bra att man får se litegrann.
Mormor: Ja, du ser det på det viset du.

Och så;

Mormor: Vi får väl nu se om ni klarar upp det där. Ni får väl rätta mun efter matsäcken.

Innan det blir dags för väderprat.

Mormor: Annars har det varit bra väder här idag. Det har blåst men inte regnat.

Nu försöker hon få mig att skaffa extrajobb. Innan hon slutligen pratar om hur duktig min mamma är som plockar bär och säger att om jag skulle få en tiondel av hennes flit skulle jag komma långt.

Inga kommentarer: